Co to są reklamy displayowe? Grafika jest jednym z nieodłącznych elementów treści internetowych. Jest to jeden ze sposobów usprawnienia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, a tym samym zwiększenia liczby odwiedzin naszej strony internetowej. Reklamy graficzne są zatem uważane za jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingu internetowego i być może dlatego cieszą się tak dużą popularnością.
Co to są reklamy displayowe? Czy to wciąż jedna z najpopularniejszych form promocji? Jakich błędów unikać przy reklamach graficznych? Czy reklamy graficzne są skuteczne? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w poniższych artykułach, do których lektury zapraszamy wszystkich zainteresowanych.
Co to są reklamy displayowe?
Decydując się na zdefiniowanie reklam graficznych możemy stwierdzić, że są to internetowe banery reklamowe, które istnieją w postaci plików graficznych o dowolnym rozszerzeniu lub w postaci kodu html. Aby uatrakcyjnić baner i wzbudzić zainteresowanie umieszcza się często ciekawą grafikę w połączeniu z dobrze dobranymi krótkimi i długimi tekstami, co jest doskonałym narzędziem promocji produktu lub usługi. Ten typ reklamy jest zazwyczaj linkiem do wyprzedaży.
Aby reklama graficzna była szczególnie skuteczna, powinna być tak scharakteryzowana, aby zachęcała internautów do interakcji. Dlatego musi zawierać kilka elementów, o których nie można zapomnieć. Nazwa firmy i jej logo są bardzo ważne, więc reklama będzie konkretnie kojarzona z firmą, co jest bardzo ważne, jeśli chcemy pozyskać nowych klientów. Nie będzie wezwania do działania ani wezwania do działania. Jest to bezpośrednia informacja zwrotna dla danego klienta i skłoni go do odwiedzenia naszej strony internetowej. Może to być na przykład „sprawdź więcej”, „przejdź do witryny” itp. Nie zapomnij wyświetlić komunikatu o korzyściach.
Czy reklamy graficzne nadal są popularną formą promocji?
Nie da się ukryć, że reklama graficzna pozostaje popularną formą promocji usług lub produktów. Można go znaleźć na wielu stronach internetowych – występuje w formie banera reklamowego, drukowanego przez drukarnię cyfrową. Niestety coraz mniej osób decyduje się na klikanie w taką grafikę, dlatego osoby zajmujące się grafiką stają przed dość trudnym zadaniem. Muszą one oczywiście zawierać wszystkie elementy wskazane w poprzednim akapicie.
Znalezienie odpowiedniego grafika może być problematyczne. Niektórym wydaje się, że wystarczy umieć posługiwać się podstawowym programem graficznym i odpowiednio reklamować swoje usługi. W praktyce nie jest łatwo znaleźć prawdziwych fachowców z krwi i kości, którzy dobrze znają się na swojej pracy i potrafią stworzyć baner zachęcający do kliknięcia. Warto zwrócić uwagę na portfolio, na podstawie którego wbrew pozorom możemy sporo wywnioskować. Nie zapominajmy o uwzględnieniu własnych upodobań i upodobań – takie kwestie należy zakomunikować na początku współpracy, inaczej nie będziemy zadowoleni z efektu końcowego.
Jakich błędów w reklamach displayowych należy unikać?
Reklama graficzna może stać się niedokładna, jeśli popełnimy fundamentalne błędy. Pamiętajmy, że w praktyce grafika to nie tylko coś, co widać na pierwszy rzut oka. Istotne są też kwestie rozdzielczości, formatu, a nawet wagi. Wszystkie kampanie marketingowe oparte na grafice muszą mieć pewną czułość. Reklam graficznych nie można pod żadnym pozorem umieszczać na losowo wybranych stronach – nie docieramy do docelowej bazy klientów.
Taka forma promocji musi być dobrze przemyślana. Umieśćmy na stronie treść pasującą do tematu. Nie zapominajmy też, że nawet jeśli jedna kampania zakończy się sukcesem, nie oznacza to, że sprawdzi się we wszystkich przypadkach. Aby poprawić współczynniki klikalności i zachęcić odwiedzających do odwiedzenia witryny, zawartość powinna być stale poprawiana i aktualizowana, z uwzględnieniem aktualnych trendów i innych czynników. Zaskoczmy klienta czymś niezwykłym, co z pewnością wzbudzi jego zainteresowanie.
Reklamy graficzne – czy są skuteczne?
Istnieje możliwość sprawdzenia, czy dana reklama graficzna jest dla nas ważna. Jest to możliwe dzięki Google AdWords. Mamy dostęp do zaawansowanych statystyk, dzięki czemu możemy dokładnie zobaczyć, gdzie reklama została odtworzona i czy zaowocowała odpowiednią interakcją między użytkownikami. Stworzenie odpowiednich reklam graficznych bez Google Analytics jest trudne, czasem wręcz niemożliwe.
Jeśli chcemy sprawdzić zasadność naszych działań, musimy być posiadaczami całkowicie darmowego konta Gmail. Nie zostaną również skonfigurowane wyżej wymienione funkcje Google AdWords lub Google Analytics. Wbrew pozorom nie jest to czynność bardzo skomplikowana, która nie wymaga od nas dużego doświadczenia. W niektórych przypadkach jednak najlepiej poprosić eksperta, aby pomógł nam wyciągnąć właściwe wnioski.